070-204 19 06 lotta@lottacarlberg.se

Här ger jag tips på hur du kan fokusera på ett steg i taget.
De mest effektiva landningssidorna, säljsidorna fokuserar på en sak i taget. Dvs hur du tar kunderna till nästa logiska steg i processen.
Du skulle inte be någon att gifta sig med dig på det första daten. Istället fråga dem på ett andra daten. Det är samma sak när det gäller säljprocessen. Tänk därför på att  vara försiktig så att du inte överöser dina potentiella kunder med allt på en gång. Så istället fokusera på det bästa nästa steget.
Till exempel:
I medvetenhetsfasen kan nästa steg vara att besöka din webbplats, läsa ett blogginlägg eller ladda ner ett tipsblad som du har.
I övervägningsfasen kan nästa steg vara att läsa ett blogginlägg,anmäla sig och delta på ett webinar eller ladda ner en e-bok för att få veta mer om möjliga lösningar.
I utvärderingsfasen kan nästa steg vara att granska studier du gjort, dina testimonials, granska din portfölj, kolla in vanliga frågor och svar samt lära sig  mer om dina tjänster.
I beslutsfasen kan nästa steg vara att kontakta dig eller slutföra anmälan till en kurs du har.

Tänk nu efter hur dina steg ser ut i ditt företag.

Love Lotta Carlberg

Läs även Förstå din kunds köpresa

Vill du få flera kunder läs mer om utbildningen 3 nya kunder på 1 månad http://www.bokaflerakunder.se/3-nya-kunder-pa-1-manad/